مهاجرت به استرالیا یا کانادا و تفاوت های این دو کشور
نوشته شده توسط : the vac

انتخاب بین استرالیا یا کانادا سوال بسیاری از افراد است که در فکر مهاجرت و اقامت در یکی از این دو کشور هستند. قطعا مهاجرت به کشوری دوردست با هدف بهبود شرایط زندگی انجام می‌شود؛ و فرد باید پیش از اقدام به انجام مقدمات این کار، به‌خوبی با جزئیات شرایط مقصد مورد نظر خود آشنا باشد. قطعا شما مقالات بسیاری در رابطه با اقامت کانادا و استرالیا مطالعه کرده‌اید. اما این بار و در این نوشته کوتاه می‌خواهیم نکاتی را در رابطه با مزایا و معایب این دو کشور در مقایسه با یکدیگر مطرح کنیم.

 

سختی‌های دریافت اقامت

البته که دریافت اقامت استرالیا یا  اقامت کانادا راه‌های متنوعی دارد. از جمله سرمایه گذاری، کاری، دانشجویی و… اما فارغ از انواع راه‌های ممکن، می‌توان گفت سختی دریافت اقامت در این دو کشور از میزان یکسانی برخوردار است. اما اینکه کدام کشور از این نظر برای شما مناسب‌تر است؛ بیش از هرچیز به منابع مالی، توانایی‌های شخصی و سایر ویژگی‌های شما بستگی دارد. به عنوان مثال داشتن اقوام درجه یک در کانادا، برای متقاضیان اقامت کاری دارای امتیاز ویژه‌ای است. در حالی که برای دریافت اقامت استرالیا از طریق ویزای کار باید دارای سطح زبان قوی‌تری نسبت به دریافت همین ویزای اقامت در کانادا باشید.

به هر روی باز هم می‌گویم، بهتر است که با تعیین نوع دریافت اقامت و سنجیدن امتیازات و شرایط خود، ببینید کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است.

مهجرت-به-کانادا

 آب و هوا

تقریبا می‌توان گفت کسی نیست که از نظر آب و هوایی بین استرالیا یا کانادا دچار تردید شود. استرالیا دارای آب و هوایی به نسبت معتدل است. آب و هوایی با روزهای گرم و سرد کم و روزهای با دمای معتدل زیاد در طول سال، که تقریبا برای همه افراد مطبوع و دلنشین است.

در مقابل کانادا اگرچه آب و هوایی تمیز و طبیعتی زیبا دارد. اما تقریبا در بیشتر ماهای سال آب و هوایی سرد و زمستانی را تجربه خواهید کرد. در نتیجه از نظر آب و هوایی می‌توان گفت اقامت استرالیا برای ایرانیان جذاب‌تر است.

درآمد و هزینه‌های زندگی

وقتی با دو کشور پیشرفته از نظر اقتصاد، صنعت و شاخص‌های کیفیت زندگی روبرو هستیم؛ باید گفت هزینه‌های زندگی تقریبا معنای خاصی ندارد. به هر روی اگر شما بتوانید کار مناسبی در هر کدام از این کشورها بیابید؛ قطعا می‌توانید از سطح رفاه نسبی برخوردار باشید. البته اگر به صورت عدد و رقم بخواهیم صحبت کنیم باید در نظر بگیریم که حداقل درآمد در استرالیا 18 دلار در ساعت است؛ در حالی که این عدد در کانادا حدود 12 دلار در ساعت است. تقریبا به همین نسبت هم می‌توان گفت هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا به نسبت استرالیا کمتر است.

کاریابی در استرالیا و کانادا

وقتی کشوری به دنبال نیروی کار ماهر است؛ به این معناست که بازار کار آن دارای فضای خالی زیادی برای فعالیت است. البته با توجه به تخصص‌های گوناگون ممکن است بازار کار تشنه فردی مثل شما باشد یا نباشد. اما بجز این مورد بهتر است بدانید در بازار کار کانادا با عدم تسلط مهاجران به زبان انگلیسی برخورد لطیف‌تری وجود دارد؛ و معمولا به شما فرصت بیشتری برای مچ شدن با همکاران و تسلط بر مراودات کاری می‌دهند. در حالی که در استرالیا این موضوع کمتر دیده می‌شود؛ و شما برای پیدا کردن یک کار آبرومند و خوب حتما نیازمند تسلط مناسب به زبان انگلیسی هستید.

جمعیت ایرانیان در استرالیا و کانادا

ممکن است این موضوع برای شما مهم باشد یا نباشد. به هر روی اگر به دنبال کشوری با جمعیت هم‌وطن بالا هستید، بدون تردید کانادا با تعداد بالای ایرانیان ساکن خود، شما را شگفت‌زده خواهد کرد! اما اگر این موضوع برای شما اهمیتی ندارد، زندگی در استرالیا روال آرام‌تری را دنبال می‌کند.

سایر موارد موثر

آداب و رسوم هر کشور، تنوع فرهنگی و نژادی، اختلاف زمانی با سایر نقاط دنیا، علایق و سرگرمی‌ها، دسترسی به سایر کشورها، نوع رفتار بومیان با مهاجران، سختی فرآیند دریافت شهروندی و حقوق مهاجران، از جمله موارد دیگری هستند که هنگام انتخاب بین این دو کشور باید در نظر داشته باشید.

در نهایت امیدواریم از این نوشته استفاده کرده باشید؛ و بسیار خوشحال می‌شویم که بدانیم نظر شما چیست؟ اقامت در استرالیا یا کانادا ؟ کدام بهتر است؟





:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: